My favourite pizza is from ..



Which drink do you like the most ?


Is it justifiable to use the ISA against a social activist, a blogger, a politician, and a reporter ?


What's your thinking on the latest sodomy charges against Dato Seri Anwar Ibrahim ?


Who should be the next PM ?


Which party do you think will form the next government of Malaysia ?

What would be the margin between PKR and BN in the coming Permatang Pauh by-election ? (the majority was 13,388 in the last election)

Monday

Keris & Hishammudin



Ketua Pemuda UMNO, Dato Seri Hishammudin Tun Hussein meminta maaf atas kelakuannya menghunus keris semasa persidangan pemuda UMNO selama 3 tahun berturut-turut. Adakah beliau sanggup meminta maaf sekiranya BN kekal berkuasa di kesemua negeri-negeri Malaysia serta mengekalkan majoriti 2/3 di Parlimen ? Nampaknya ini merupakan soalan yang amat menarik bagi kita sama-sama renung-renungi.

Adakah kelakuan seseorang pemimpin yang menghunus keris dapat menutupi soal kebangsaan seperti rasuah dan pelbagai bentuk discriminasi yang lain. Keris hanyalah lambang orang Melayu, dan Yang Dipertuan Agong hanya mencium keris dan bukannya menghunus keris di majlis-majlis kebesaran. Apakah motif Hishammudin menghunus keris dengan megah di depan perwakilan Pemuda UMNO, untuk meneruskan inspirasi masa depan politiknya ?

Zaman sekarang adalah era globalisasi, perbuatan menghunus keris bukanlah sesuatu yang bijak, malah ia boleh dilihat sebagai perbuatan primitif yang tidak praktikal. Bolehkan taraf kehidupan orang Melayu dinaikkan dengan serta-merta dengan terhunusnya keris ? Dapatkan daya saing Malaysia di peringkat antarabangsa diperkuatkan dengan tertonjolnnya keris di tv-tv nasional ? Perbuatan simbolik yang tidak pandai harus dielakkan dan digantikan dengan langkah-langkah yang berkesan untuk membangunkan Negara ini agar taraf hidup rakyat secara keseluruhannya dapat dinaikkan tahun demi tahun.

Politik ekstrem and budaya memperkecilkan golongan minority patut dipupuskan dengan serta-merta demi kemajuan Negara. Jangan memperalatkan keris lagi.





2 comments:

Anonymous said...

This kinda people play keris sommore can be education minister.

Educate yourself first !!!

Education minister my f**t

fanpage said...

salam...Mari Ke Blog Saya
Kita Mengundi....
http://amizo78.blogspot.com